Destinația: Norvegia, circuit din Oslo (aeroport), prin Beitostølen și Lillehammer, cu bicicletele și cortul.
Perioada: 24 iulie - 6 august 2023. Echipa: Ștefan, Monica, Jan Victor (1an și 6 luni), Mirela, Marius, Victor S (1 an și 7 luni)

Ultima parte a jurnalului: zilele 21-22, Tangen – Oslo (aeroport)

Jurnal primele 4 zile și o introducere: Norvegia bike & camp 2023, aventuri cu copilași și ploaie / #1 Oslo – Dokka
Jurnal zilele 5-7: Norvegia bike & camp 2023 cu copilași și ploaie, #2 Dokka – Beitostølen
Jurnal zilele 8-11: Norvegia bike & camp 2023, aventuri cu copilași și ploaie / #3 Beitostølen – Randsverk
Jurnal zilele 12-14: Norvegia bike & camp 2023 cu copilași și ploaie, #4 (zilele 12-14) Randsverk – Forset
Jurnal zilele 15-16: Norvegia bike & camp 2023, aventuri cu copilași și ploaie / #5 Lillehammer
Jurnal zilele 17-18: Norvegia bike & camp 2023, aventuri cu copilași și ploaie / #6 Lillehammer – Hamar
Jurnal zilele 19-20: Norvegia bike & camp 2023, aventuri cu copilași și ploaie #7 Hamar – Tangen

#21: 05 august, sâmbătă / Tangenodden Camping – Storenga Camping Minnesund

Strângem repede cortul, bifez și dușul de dimineață, apoi ne învârtim în jurul mesei, pe malul lacului, la un mic dejun prelungit și socializare.

Pe la 12 fără ceva ne punem în mișcare și tot drumul e pe malul lacului. O parte este încă neasfaltată, cu un pietriș cam enervant pentru pedalat cu caleștile, dar merge. E fain că nu mai aveam treabă cu traficul de mașini.

Să ne mai uscăm nițel, ne oprim la un loc adăpostit foarte fain, salvat inițial pentru o eventuală înnoptare – Morskogen Vokterbolig DNT. E si baie publică (curată și încălzită) și foișor. Ne întindem la masă și joacă cu copiii. Ținta de azi e tot un camping așa că nu ne stresăm cu căutat locuri.

Fie ploaie, fie vânt, fie plânsete sau zâmbete, eu la tot felul de momente care se adună într-o altfel de vacanța cu Victor nu aș vrea să renunț.

Cât stăm aici iese și soarele, numa’ bine să se bucure ghindocii de împrejurimi.

Drumul de aici e lin, asfaltat, ne bucurăm și de puțin soare până la următoarea descărcare a norilor din zare. Încă 10km până la camping, cu o mică urcare spre final.

*una dintre plajele de pe drum, dar s-a dus deja soarele….

Hai repede cu cortul până nu se întețește ploaia. E un camping simplu (Storenga Camping), cu o pajiște de corturi în care cam băltește apa… dar avem bucătăria lângă și o măsuță afară, ferită de ploaie.

Cei doi Victori sunt bucuroși că au cu ce să se joace 🙂 Al nostru tocmai ce a băgat un somnic în caleașcă, așa că urmează clasica culcare târzie.

Ultima noapte la cort vacanța asta. Următoarea am decis să dormim în aeroport, cum s-o nimeri, pe jos, pe bănci… căci zborul este cu noaptea în cap și ar fi mult prea complicate alte variante. Nici somnul în aeroport nu o să fie ușor, dar ne-om descurca cumva.

Vedem și un mic apus într-o pauză de ploaie, în timp ce stăm înfrigurați la masă. Cu bune, cu rele, tot mi-a plăcut și vacanța asta. Rămân cu micul regret că nu a fost cu noroc statul în zona montană pe vreme decentă. Cândva tot o să ajung să fac ruta Besseggen și să urc pe cel mai înalt vârf al Norvegiei, Galdhøpiggen! Mă rog… rămân cu speranța.

Ruta Strava ziua 21

#22: 06 august, duminică / Storenga Camping Minnesund – aeroport Oslo (Gardermoen)

Azi era ultima șansă de a avea o zi fără ploaie în cele 22 de zile petrecute în Norvegia. Dar a plouat noaptea și acum e totul ud și noroios. Neplăcut de strâns cortul așa, dar am strâns ceva experiență 🙂

Oprim la un popas amenajat cu loc de joacă și mese – Andelva Rasteplass Sørgående (https://maps.app.goo.gl/1WXArSWrXAHMMhdm6). Speram noi și cu un kioșc, dar e totul închis, gol… Ne mulțumim cu ce avem în desagă și cu faptul că au copiii loc de alergat.

Șoseaua spre aeroport e destul de liberă și plăcută. Nimic spectaculos.

Mai facem un popas la marginea pădurii, la mâncat de fructe de pădure, dacă tot e abundenta asta. Ghindocii sunt deja experți în cules afine.

Locul – Lappugle Gardermoen îl salvasem în ideea unei plimbări pe poteci, pe la lacuri, mai ales că e zonă amenajată pentru observat păsări, dar nu ne-am depărtat prea tare de locul de parcare. Luăm câteva afine și la pachet și continuăm spre aeroport.

Nici măcar acum nu se pune problema de relaxare. Ni se spune că am putea preda bicicletele din seara asta, cu condiția să fie până în ora 8 seara. Așa că ne mega grăbim să facem bagajele, să dezmembrăm biciclete, să aranjăm tot… ca într-un final să nu se poată. E măcar restul serii nu ne mai batem capul și cu asta. Căutăm locuri decente de dormit și, spre surprinderea mea, Victor chiar a avut una dintre cele mai bune nopți și a dormit câteva ore în pătucul amenajat în caleașcă.

Și ceasul înțelege cum stă treaba cu finalul de vacanță :))

La 4 dimineața suntem deja pe baricade, să predăm bagajele.

Pe data viitoare, dragă Norvegia!

Ajungem întregi în München. Fetele și Victorii rămân cu bagajele și pregătit bicicletele, iar băieții merg să aducă mașinile, parcate undeva mai departe de aeroport.