Perioada: 16 aprilie - 4 mai 2018.
Rută: Bologna - Veneția - Bologna - Florența - Roma - Vatican - Napoli - Pompeii - Capri - Positano (coasta Amalfi) - Sorrento - Rimini - San Marino - Bologna.
Echipa: Monica, Galea, Dan.

După un weekend cu Ștefan în Dolomiți, urmează o aventură cu bunica. În fiecare an, de prin 2008, mergem pe undeva. Pentru 2018 am ales să explorăm Italia și am corupt-o în premieră să stăm la cort, în campinguri. Chiar i-a plăcut experiența, exceptând prima noapte în care am cam dârdâit toți. Chiar e fain să stai la mic dejun și cină în aer liber. În unele locuri am stat și la hotel, apartament sau căsuțe în camping.

Cifre, date, chestii:  18 zile, aprox 3200 km conduși (cam obositor ce-i drept pentru un singur șofer, în special când planul nu-i făcut și tot timpul ai de căutat și luat decizii), 75 km am reușit să alerg prin călduri insuportabile (deși e aprilie…) și cam 20.000 de pași pe zi (cel puțin așa zice Garminu’), multe locuri frumoase sau interesante, nenumărate râsete, ceva nervișori, câțiva “uau”, niște înghețate, muuult, prea mult soare.

Pe scurt:

Ziua 1: Plimbare de seară prin Bologna

Ziua 2: Vizită Veneția

Ziua 3: Alergare Bologna, scurtă plimbare Castiglioni dei Pepoli, plimbare Florența

Ziua 4: Vizită Giardino di Boboli, Florența. Ocol prin dealurile din zona Chanti. Plimbări în Cavriglia, Gaiole in Chanti și Passignano sul Trasimeno. Alergare de noapte în apropiere de Assisi.

Ziua 5: Assisi  și Perugia.

Ziua 6: Plimbare prin Spello, orașul florilor și al artei si drumeție Cascata delle Marmore

Ziua 7: Alergare Roma periferie și vizită Roma.

Ziua 8: Vizită Vatican + Roma și-o baie scurtă în piscina de la camping.

Ziua 9: Plimbare Nettuno , plimbare Sant Agostino (plajă lângă Gaeta)

Ziua 10: Alergare, spălat rufe și relaxare

Ziua 11: Napoli

Ziua 12: Pompeii și plimbare de seară Seiano (pe lângă Sorrento)

Ziua 13: Insula Capri (licuricii și Grota Albastră)

Ziua 14: Positano (coasta Amalfi), Sorrento

Ziua 15: Alergare si plecare spre coasta de est. O noapte în L’Aquila

Ziua 16: Plimbare prin Civitanova Marche și Rimini (coasta Adriatică)

Ziua 17: Alergare și plimbare Rimini

Ziua 18: Alergare și vizită San Marino

De Spello nu mai auzisem. Am ajuns întâmplător aici și mi-a plăcut super mult orășelul. Pompeii a fost mult peste așteptări; merită vizitat.

Pe Coasta Amalfi vreau să revin într-un weekend de primăvară sau toamnă târzie pentru o alergare pe Il Sentiero degli Dei. Insula Capri e tare frumușică și cochetă, iar în Grota Albastră mă bucur că am intrat.

Rimini în extrasezon e plăcut pentru relaxare (și ieftin). În San Marino n-am stat mult – mai degrabă a fost o bifă într-o după-amiază ploiasă.

Să alergi în Roma, pe la periferie, nu e deloc o idee bună.

Assisi arată foarte bine, dar prea turistic pentru mine; de citit mai mult despre și de vizitat mai puțin, cât să-ți faci o idee.

În Florența și Veneția mai fusesem. Sunt multe de văzut, de făcut. De data asta am intrat și la Giardino di Boboli din Florența – care m-a lăsat rece, dar ne-am distrat.

Sper să apuc să scriu și ceva mai detaliat, urmând să adaug link-urile către jurnale.

La cât mai multe și frumoase vacanțe cu bunica 🙂